torsdag, april 12, 2007

Back in Business.

Hemma från fjällen. Eller ja, vi kom hem i måndagskväll. Men jag har haft lite problem och därför inte kunnat skriva. Måndagen spenderade vi nämligen upp på något fjäll (kan ha hetat Gavas, men vad vet jag?!) och himlen var blå och solen sken hela dagen och jag är ju inte så van att vara ute så. Men jag tänkte att det här överlever jag. Satt på renskinnet och läste och myste mest hela tiden...

Men sen när vi kom tillbaka till stugan började helvetet. Ansiktet började bränna något så fruktansvärt. Bilresan hem var en ren pina. Kom hem sent och vi gick och la oss på en gång. Sen kom nästa smäll när jag vaknade på morgonen... Ansiktet var helt uppsvällt. Ögonen gick knappt att öppna. Kul! Så nu har jag varit instängd i två dagar på grund av att jag såg ut att ha haft en dålig skönhetsoperation. Usch, säger jag bara. Men ansiktet mår bra nu. Känns skönt. Dock har jag börjat flagna, men det är fan mycket bättre än att behöva gå runt som en ballong. Ja, hur det kan bli.

Annars var resan det bästa som har hänt på mycket länge. Det var längesen jag kände mig så avslappnad och fri från allt. En väldigt välbehövd och framförallt, välförtjänt semester. Vill ni se lite bilder så gå gärna in här.

2 kommentarer:

Julia sa...

Haha...där ligger Kalle Anka-läppen i lä. Varför fanns det ing bilder på din fejja?

fru stenberg. sa...

Haha.. Ja, Kalle Anka-läppen är en fis i rymden i jämförelse.. ;) Det finns en bild, men den håller jag för mig själv. För den är hemsk... :P