lördag, oktober 06, 2007

Napping Dilemma.

För drygt två timmar sedan la jag mig ner i sängen och slog på Vänner (chockerande nyhet), för att ta en liten, liten powernap. Vaknade nämligen alldeles för tidigt imorse och pensionär som man är måste jag då ta en liten lur för att orka vara vaken längre än till elva på kvällen...

Hursomhelst, jag hade bara tänkt sova en stund för att sedan bara förbereda mig för kvällens aktiviteter i lugn och ro. Men när jag slår upp ögonen har det gått drygt två timmar och både mina knän och nacke är stela som bara den.. Kul!

Som tur är, behöver jag ändå inte stressa för min andra hälft spelar hockey (Heja Rosvik!) och kommer inte hem förrän senare, så det är ju lugnt. Men jag blir alltid lika konstig i huvudet efter en powernap och speciellt en powernap som är betydligt längre än de femton minuter som Einstein (var det han eller någon annan?) sa, skulle räcka för att återfå energi.

Jaja, ingenting att göra åt nu. Bara till att öppna garderoben och börja den lååånga och alltid lika roliga (eh?) jakten på outfit. Varje tjejs återkommande dilemma; vad ska man ha på sig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Belöningsbyxorna, damnit!

Anonym sa...

hehe, det blev ju en fin outfit tillslut! :D Och skoj var det!!