onsdag, juni 26, 2013

sju dagar kan vara jättelänge.

Snart, snart, snart är jag äntligen ledig. Långledig. Min ledigvecka infaller så fort Gefle Dagblad är ivägskickad. Det ska bli så skönt att vara ledig. Men det vet ni ju redan att jag tycker, så jag ska inte ödsla bokstäver på det.

Vad ni dock inte vet är att jag får sovmorgon imorrn. Den andra (!) sovmorgonen på bara tre dagar. Det ni. Det är fan inte bara skit och elände att älskade är iväg och jobbar. Sen att jag har världens bästa svärföräldrar (framförallt svärfar i det här läget) gör allting ännu bättre.

I tisdags sov jag till kvart i tio. Imorrn ska jag sova minst till det i alla fall. Gärna lite längre.

Sen får det gärna bli fredag rätt fort för både jag och sonen saknar våran söta (men ibland rätt störande, i alla fall för min del när vi ska sova) tredje part i familjen.

Ska packa ihop mig så att jag kan dra så fort det står 100 procent på skärmen.

Ledighet här kommer jag!
Woohoo!!!

Ps. Jag är så trött så att jag ser stjärnor och hjärnan tog ledigt så fort jag läst in den sista lilla grejen för några minuter sedan (det tar någon minut från att det sista är inläst till att jag kan börja skickandet) så jag ber om ursäkt om det är lite svamligt. Fast å andra sidan är det för det mesta svamligt på den här sidan nuförtiden. Men det beror helt enkelt på att jag alltid är trött när jag ska blogga. För det finns fan bara tid för bloggen när jag skickar tidning. Tragiskt.

Inga kommentarer: