fredag, juni 09, 2006

Sommarfesten kan börja.

Sjung om studentens lyckliga dagar

Ja, idag var det massor med lyckliga människor på stan. Stolta föräldrar och lyckliga studenter.
Nostalgifaktorn är hög. Mycket. Tänker tillbaka på mina egna dagar. Sista dagarna med gänget.
Det var tider det.

Fotbolls-VM.
Startskottet går idag. Tyskland-Costa Rica ska sätta ribban för sommarens fest.
Känns grymt skoj, synd bara att jag jobbar och inte kan njuta som de andra. Men nästa match Sverige spelar, då jävlar. Då är jag minsann ledig och då ska jag njuta! ;)

Funderar på om jag ska ta mig en powernap. Känns behövligt med tanke på att vi nu har sommartider på jobbet, det vill säga, öppet till klockan 03. En extra timme som jag ska stå och jobba arslet av mig. För det känns som att det kommer mycket folk idag. Men det blir ju å andra sidan bara bra, för då slipper jag stå där nere och ha tråkigt...

Nä, sova en stund så att jag sedan kan se öppningsmatchen.

Inga kommentarer: