torsdag, november 08, 2007

Kung Bore is Back in Town.

Vaknade och fick se ett alldeles underbart, vitt landskap utanför mitt fönster. Kung Bore har verkligen jobbat frenetiskt inatt för att lägga allting under sitt vita täcke. Snö är härligt. Men dock jag kan inte helt glädjas åt allt detta, för jag vet att mina fötter gråter. Verkligen gråter. För nu är det slut på barfotalivet. Tjocka strumpor inomhus och varma skor utomhus, det är vad som väntar mina stackars fötter, de närmaste månaderna..

Ja, självklart ifall snön ligger kvar förstås. Det vet man ju aldrig nu för tiden. Den är kan försvinna och sen lysa med sin frånvaro tills några dagar innan jul, då den anfaller oss som aldrig förr och gömmer allting som förut synts, under sitt vita täcke. Kung Bore är allt bra lurig, han!

Inga kommentarer: