torsdag, januari 24, 2008

Hilda, Den Vilda!

Inatt har jag inte sovit gott. Beror inte på någonting annat än allt knakande. Att bo i trähus är inte alltid så kul (är det förresten någonsin kul att bo i trähus?). Trähus i snöstorm är inte det bästa. Det knakar och knäcker överallt, hela tiden. Jag undrar om detta är den snöstorm som härjade i södra Sverige nyss, dock en liten mindre variant, ska tilläggas. Men varför fick inte den stormen något namn? Gudrun har varit här, Per har varit här, men nu då? Hur som helst, jag tänker kalla den här snöstormen, Hilda. Varför? Ingen aning, det var det första som kom upp när jag vaknade och såg trädet utanför mitt fönster vaja fram och tillbaka...

Så, idag får det bli en inomhusdag. Visserligen har de flesta av de senaste dagarna varit just inomhusdagar, men idag är det mer en "jag-KAN-ändå-inte-gå-ut-"inomhusdag.. Det är bra för jag måste dammsuga, av någon anledning har det samlats en massa sand och smuts på golvet och i diskhon har porslinet börjat föröka sig. Det kanske fördriver tiden liten. Men innan jag gör någonting, ska jag krypa ner under täcket och slå på någon serie. Jag menar, klockan är ju bara 09.12 så jag kan lugnt slöa en stund till. Jag har ju ingenting annat för mig idag, ändå...

Inga kommentarer: