onsdag, juni 18, 2008

Wishing Can Be Bad.

Man ska verkligen vara försiktig med vad man önskar sig. I lördags (efter att David Villa sänkt Sverige på övertid) tänkte jag att när Sverige möter Ryssland (ikväll alltså) vore det kul om jag var ledig så att jag kunde se matchen i lugn och ro (ska vara på Darub och läsa VLT). Så jag sa lite skämtsamt att kanske man skulle vara "sjuk" på onsdag.

Vad tror ni händer? Jo, jag blir sjuk. På riktigt! Det började redan igår när jag skulle till Darub. Halsen ömmar, så gårdagens uppgifter stannade vid att skriva ut sidor och redigera lite texter. Inte särskilt kul. Så ikväll funderar jag på att stanna hemma (halsen är värre idag och jag orkar inte bara slafsa runt på jobbet) och se fotbollen i lugn och ro. Så, någonting positivt är det i alla fall att vara sjuk. Men håller det i sig över helgen, blir jag inte rolig att vara omkring! Bara så ni vet.

Inga kommentarer: