tisdag, januari 21, 2014

stygnfri men ändå lite ledsen.

Ingen bra dag att vara supporter på. Först åker Skellefteå på sin femte raka (!) förlust efter ännu en urusel match (från deras sida alltså). Sedan förlorar de svenska handbollsherrarna måstematchen mot Polen efter förnedrande 35-25. Så ingen semifinal och då heller ingen medalj.

Jag gråter inombords.

Annars har det varit en okej dag. Tog äntligen bort stygnen på knogen efter drygt tio dagar. Fingret är fortfarande inte helt återställt men nu slipper jag i alla fall den oerhörda smärtan när det drar i stygnen så fort jag använder handen (vilket är rätt ofta med tanke på att det är högern). Nu är det dock fortfarande jobbig smärta, men den smärtan kan jag träna bort och det är ju positivt.

När jag kom hem från lekdejten/läkarbesöket (svägerskan tog stygnen så sonen fick leka lite med kusinerna en stund) hade älskade städat och röjt upp i köket och stod och lagade mat. Jag kan verkligen vänja mig vid det.

Men så kom ju då kvällen med dubbla nederlag. Så jag ska krypa ner under täcket och förhoppningsvis är morgondagen lite bättre. Och varmare. Börjar bli riktigt less på denna kyla nu. Speciellt mina fötter, de är inte särskilt happy.

Inga kommentarer: