söndag, januari 11, 2015

helgen.

Älskade jobbar in lite och har därför varit kvar i Gällivare i helgen. Så jag och den lilla huliganen har tillbringat helgen med huliganens mormor. Först hemma hos oss och sedan hemma hos henne. Detta betyder sovmorgon för min del. Vanligtvis ska jag väl säga. Knoppen var inte med på mötet när detta bestämdes så någon sovmorgon blev det inte denna gång. Men huliganen har njutit varje sekund och det är skönt med lite avlastning om inte annat.

Har även hunnit vara i Skellefteå hos storebror och firat deras små guldklimpar som fyller ett år idag. Helt makalöst så fort tiden går alltså. Skrämmande nästan.

Hursomhelst ligger jag nu nerbäddad i sängen med en mysig liten plutt bredvid mig (han somnade i sin säng men hamnar alltid bredvid mig under natten) och ska läsa lite (Jussi Adler-Olsen rekommenderas starkt!) innan ögonen stängs för idag. Ny vecka imorgon och som det ser ut just i detta nu blir det en jobbfri vecka men jag hoppas verkligen det blir ändring på det. Annars är det plugg, plugg, plugg och garagestädning som står på schemat. Allt för att få tiden att gå så det blir torsdag snabbt. Det är helt sjukt hur bra jag mår med älskade nära. Och lika bra som jag mår med honom nära, lika jävla sugigt mår jag med honom långt borta.

Inga kommentarer: