söndag, februari 11, 2007

I'm a Boring Soul.

När jag flyttade ifrån Ankars i höstas trodde jag att jag skulle sakna det som fan. Men jag har ändå inte känt den saknaden. Förrän ikväll.. Ikväll saknade jag Ankarstiden. Det är svårt att festa utan vännerna från Ankars. Det är svårt. Det är sällan som jag varit på en fest då jag haft lika roligt som förr... Jag kanske är tråkig. Men just ikväll kände jag mig fem år äldre än alla andra, trots att jag låg i mitten av åldersskalan. Kan ju bero på att jag sov dåligt inatt och vaknade alldeles för tidigt och därför aldrig hittade rätt stämning eller så är det för att jag har svårt med nytt folk. Jag vet inte. Men någonting är det och det är irriterande. Jag vill verkligen ha roligt. Jag vill verkligen ha lika roligt som de andra. Följa med på krogen och dansa till mina ben somnar. Så som det var förut. Men det går inte. Det är som att någonting i mig sätter stopp. Låter helt sjukt. Men så känns det....

De andra gick på Statt. Vilket jag för övrigt aldrig kan ta mig för att göra för jag tycker inte om Statt. Stort, opersonligt, tråkigt och bara skit helt enkelt... Så då gick jag hem istället. Hur tråkig är inte jag? Men ska jag hellre gå ut på krogen (och på ett ställe som jag verkligen inte tycker om) och ha ännu tråkigare eller ska jag göra alla andra en tjänst och gå hem och ge dem en chans att ha roligt utan mig som surar? De andra tycker säkert att jag är världens tråkmåns, men må så vara, jag klarar inte av att låtsas. Det är inte jag. Jag har låtsas så mycket i mitt liv att det är slut med det nu. Jag är jag och jag gör precis som jag vill....

Fan, jag låter verkligen som en gammal tant. Men då får jag vara det. För jag har alltid varit "liten" så nu är det min chans att känna mig gammal!

Inga kommentarer: