söndag, augusti 25, 2013

för er som vill.

Tänkte bara berätta om min helg. Inte för att det har hänt något särskilt utan bara för att det var längesen jag skrev och känner att jag borde skriva någonting i alla fall. Vill ni inte veta något om min helg kan ni läsa Aftonbladet eller något annat. Jag tvingar er inte att vara kvar här för som sagt det har inte hänt något särskilt.

Fredagen blev en vilodag för älskade (vilodag från altanbygget alltså) så vi for på stan en sväng. Sedan på kvällen kom svärmor förbi för att vakta den lille huliganen medan jag och min kära sambo åt en mycket god middag på Chiliköket. Behövligt med en kväll på tu man hand ibland. Kvällen slutade sedan i soffan med en film.

Lördagen innefattade lite fläng på dagen för att sluta i Luleå på kvällen för återträff med min gamla gymnasieklass. Eller åtminstone några av dem. Tio år sedan vi skildes åt efter tre väldigt roliga och minnesrika år. Fast om jag ska vara helt ärlig kom jag inte ihåg så mycket från dessa år när vi väl pratade om dem. Många saker som mina kära klasskamrater berättade har jag inget minne av så jag satt mest och funderade på om jag verkligen gick i samma klass som dem?!

Hursomhelst blev det många skratt och ett väldigt trevligt återseende. Hoppas det inte dröjer tio år till nästa gång.

Körde hem mitt i natten för att jag dels inte hade någon sovplats och dels för att jag ville sova hemma. Och hemma fick jag sova ensam. Älskade och huliganen var på kräftskiva i Bersika och stannade kvar där över natten. Det resulterade i nästan nio timmars sömn för min del och det var helt underbart. I typ fem timmar sedan blev jag skittrött för att jag hade fått sova för mycket. Aldrig blir det bra. Dagen har annars innehållit tre kilometers löpning, skrubbning av badkar, bus med huliganen, försäljning av nämnda badkar, pizza, mer bus och sedan en seg film som jag inte orkar se klart. I alla fall inte nu. För nu ska jag läsa en stund innan jag stänger ögonen.

Imorgon är en annan dag och vem vet vad den har att bjuda på (förutom en efterlängtad middagen världens bästa brudar) så då är det lika bra att vara något så när utvilad.
Så, godnatt!

Inga kommentarer: