söndag, augusti 18, 2013

ingen vanlig dag.

Livet är inte längre vad det en gång var. Det har fötts en liten krabat med tio fingrar, tio tår och en liten snopp. Röda hårstrån kan skönjas på hans vackra hjässa. En pappa klipper navelsträngen. En mamma ligger och pustar och gråter och är trött, svettig, klibbig, varm, kladdig och i chock att hon faktiskt klarade av det. Den lilla krabaten får efter lite omsorg av de snälla tanterna lägga sig på sin mammas bröst. Mamman fortsätter gråta. Tårar av glädje.

Den allra finaste, vackraste, kladdigaste, lagomt stora och alldeles, alldeles underbara lilla kille är äntligen här.

Och nu har det gått ett helt år. Ett år som har varit helt omtumlande och underbart. Att bli tre är verkligen en omställning och för en som tycker om att sova (typ jag) är det verkligen någonting alldeles speciellt att bli tre. Men all sömnbrist och alla stunder av irritation, frustration och tårar kan inte på något vis mäta sig med all den glädje, värme och ovillkorlig kärlek som präglat oss sedan den här dagen för ett år sedan.

Han är det allra bästa och självklart är jag partisk när jag säger det och jag är så lycklig att han kom till oss. Våran lilla huligan som precis nu fyller ett år!

"Mamma och pappa älskar dig mer än någonting annat i hela världen. Du har skänkt oss så mycket under detta år och vi ser fram emot vad du ska ge oss alla åren som kommer härnäst. Alla dagar, timmar, minuter, sekunder med dig är tid som aldrig kommer glömmas och alltid finnas där att tänka tillbaka på.
Tack för att du är våran son och att vi får vara dina föräldrar. Tack för att du finns i vårat liv. Vi ska göra allt för att ditt liv ska bli det bästa. Vi ska göra allt för att du ska få ha det bästa. Vi ska göra allt för att du aldrig ska behöva känna dig ensam eller ledsen. På samma sätt som du har gett oss kärlek, glädje och värme kommer vi att återgälda det miljoner gånger om.
Du är vårt allt! "

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart!! Jag fäller mina tårar när jag läser. Ja jag vet jag är knäpp :) /mamma/mormor