fredag, juni 15, 2007

That's the Question.

Alltså en kort fråga så här på fredagseftermiddagen (eller förmiddagen eller vad man nu kallar den här tidpunkten); Hur många kliver upp klockan 10.00 och börjar bråka med dammråttor och diverse skit som samlats i hörnen, när man är bakis? Räck upp en hand... Jag ser en och den sitter kopplad till min högra axel. Helt galet!

Igår var det vikariefest med tjejorna (plus Mattias och Rasmus) från jobbet. Kul som attan var det! Kubbspelet klockan ett på natten, på parkeringen utanför var nog roligast. Speciellt eftersom jag suger på kubb. När det kommer till att kasta ner de fördömda kubbarna blir jag vindögd och hamnar en kilometer åt sidan från där jag egentligen siktade. Men igår, igår hände någonting. Jag träffade kanske fyra stycken (dock inte i samma sväng). Jag var jätteglad! Men tyvärr var mina lagkamrater inte lika glada, eftersom den sista kubben jag fick ner var nämligen helt åt helvete fel. För på det viset var alla deras kubbar ute och vi (jag då) hade inga pinnar kvar.... Ni som kan reglerna förstår mina lagkamraters suckande och frustration (vi hade nog vunnit om jag inte varit så knasig).. Helt galet!

Fan, jag svettas. Det är apvarmt här i lägenheten, trots att jag har öppnat både i rummet och köket för att åstadkomma ett skönt korsdrag. Men icket! Sen att jag jagar dammråttor gör ju inte värmen mindre sval om jag säger så.. Jag borde lägga mig ner och göra saker normala människor gör när de är bakis. Men å andra sidan, jag är ju inte som normala människor!

Inga kommentarer: