torsdag, juni 28, 2007

Regn Hos Mej.

Vem är det som har beställt regn? Den människan kan ju inte vara någon som måste gå utanför dörren. För är man en människa som måste ut genom dörren vet man att regn inte är något bra väder för en sådan grej. För av regn blir man blöt och blir man blöt, blir man kall och blir man kall, blir man förkyld och blir man förkyld, blir man orkeslös och blir man orkeslös blir man inte så sugen på att jobba... Ja, jag kan fortsätta hur länge som helst. Så nu vill jag rikta mig till den person som beställt regn; SLUTA!!!

Jag har inget annat val än att trotsa regnet idag. För pensionärerna väntar på mig. Eller ja, jag vet inte om du kommer ihåg mig eftersom de knappt kommer ihåg att de nyss ätit. Men jag vet med säkerhet att om jag inte trotsar regnet kommer "mina gamlisar" bli utan både kvällsmat och kvällsmedicin och hur bra hade det sett ut?

Inga kommentarer: