fredag, maj 17, 2013

jag och min ljudbok.

Som vanligt är det fredagsparty på jobbet. Och i väntan på att den ena tidningen ska skickas tänkte jag slänga iväg en rad eller två.
Inte för att jag tror att någon bryr sig utan bara för att jag känner att jag vill ha någonting att göra medan de sista fyrtionio procenten av tidningen bearbetas.

Min vecka har innehållit en massa promenader (yes, ni läste rätt). Började lyssna på en ljudbok i tisdags och då måste jag göra någonting medan jag lyssnar och promenader passar bra till sådant. Tre dagar i rad har jag varit ute och rört på min stackars kropp. Det är mycket för att vara jag, men det var en spännande bok.

I tisdags irrade jag dock bort mig bland villorna i Öjebyn (på Kullensidan) så det blev en extra lång promenad. Knäna och ryggen var väl inte överdrivet glada över det, men jag fick mycket ljudbok avklarat.

Idag har jag dock inte varit på någon promenad. Men jag har ändå lyssnat på bok. Jag har nämligen städat upp på altanen. Plockat undan snöskyffeln och sådana vintriga saker (jag vet att det borde ha blivit gjort, men prioriteringen har legat på annat) och plockat fram utemöblerna. Så till middagen premiäråt vi utomhus. Det var alldeles underbart. Synd bara att jag var tvungen att förstöra det mysiga med att åka och jobba.

Vädret har ju varit alldeles fantastiskt idag så jag har sprungit runt i shorts och bikini. Vilket var så fantastiskt så jag vet inte vad och det bästa med detta är att jag nu i sommar kan ha alla sommarkläder igen. Det är som att hitta nya kläder varje gång jag gräver i garderoben. Dock behöver jag köpa en ny bikini om jag inte vill att grannskapet ska behöva se två skinnpåsar hoppa ur den jag har idag. Men jag får lösa det för det vore tråkigt om jag skulle förstöra en rätt så okej grannsämja.

Nåväl, det är nittiotre procent kvar som ska bearbetas nu, så jag ska sluta skriva och förbereda för att läsa klart den andra tidningen. Tyvärr har jag bara fått en sida dit (av de fyra som saknas) så jag antar att det blir att vänta sedan. Jag gillar verkligen inte att vänta. Jag är för trött för det.

Det blev några fler än två rader, men den är rätt seg på att skicka. Kanske blir det segare eftersom jag bloggar, vad vet jag, men att bara sitta och titta på att det ska bli klart är lika kul som att se när färg torkar... Oj, nu står det "Filhantering klar". Härligt. Håll tummarna att den andra tidningen också vill ta helg fort.

So long!

Ps. Jag lyssnade klart på ljudboken idag. Så nu måste jag börja på en ny eller läsa en vanlig bok. Jag ska diskutera saken med mina knän och min rygg om de är med på ännu en vecka med en massa promenader. Så vi får se hur det blir.

Inga kommentarer: