torsdag, maj 30, 2013

som en annan gång, fast på ett annat sätt.

Jaha då fick man obehagliga flashbacks från en kall och mörk februarikväll för typ två år sedan.
Som tur var stod älgen (den här gången) på sidan av vägen och väntade på att korsa den tills jag passerat. Det var väldigt snällt av han/hon. Men nog hann jag bli gode rädd ändå.

Även om jag inte körde så fasligt fort hade det nog blivit en rejäl smäll om han/hon valt att korsa vägen någon minut tidigare för jag upptäckte han/hon väldigt sent. För inte satt jag och tittade efter älg mitt i torsdagsnatten och framförallt inte på det området.

Men som tur var hände ingenting förutom att jag fick flashbacks och blev lite skakig. Men nu när jag ligger i tryggt förvar under täcket på övervåningen hos svärföräldrarna (älskade är borta och jag har jobbat) känns det bättre. För här kan älgen inte komma åt mig.

Jag hoppas bara han/hon är borta tills imorrn för jag gillar verkligen inte älg. Om de nu inte serveras på en tallrik direkt från grillen med några goda tillbehör till förstås.

Åh, typiskt nu blev jag ju hungrig. Bäst att somna snabbt innan hjärnan hinner skvallra för magen.
Godnatt!

Inga kommentarer: