måndag, maj 13, 2013

tändstickor i ögonen.

Har sovit som en kratta inatt. Hade sjukt svårt att somna och sedan vaknade jag en miljard gånger. Sovmorgon är ingenting som tilltalar sonen, så det var bara att kliva upp med ett leende (det är dock svårt att inte le när man kommer in i hans rum och möts av en leende liten plutt) halv åtta.

Hade hoppats på en powernap under dagen. Men tydligen tyckte sonen annorlunda. En halvtimme är allt jag har fått sova under dagen. Kulikuligt! Hade gärna sovit nu om det inte vore för jobbet. Och på något sätt känns det som att ångermanlandstidningarna inte vill att jag ska få åka hem riktigt än. För de har oskickat några sidor och jag har väntat en stund. Alltid denna jävla väntan.

Men efter att jag har lämnat detta ställe ikväll är jag ledig i tre dagar. Gissa vad jag ska göra då? Yes, gå och lägga mig tidigt. Jag ser väldigt mycket fram emot det. Jaja, jag ska inte ödsla mer energi här. Fast å andra sidan håller det mig vaken, men jag har tyvärr inte så mycket mer att säga så jag får helt enkelt hitta något annat som kan hålla mina ögon öppna för själva arbetandet gör det ju inte.

Hejdå och godnatt (snart hoppas jag i alla fall)!

Inga kommentarer: