måndag, oktober 20, 2014

det är vår tur nu, vinden har vänt.

Har varit vaken sedan klockan fyra i morse (det är en tråkig anledning så jag orkar inte ta den (alltså tråkig som i tradig, inte som i ledsam) och jag ska alldeles strax krypa ner bredvid den lilla huliganen. Har arbetat hela dagen och ska göra samma sak imorgon.

Men vad jag ville ha sagt är två saker. För det första så hade jag lika gärna bara kunnat lägga mig soffan efter jobbet idag, men jag gjorde inte det. Jag tränade istället. Jag tog fram mitt hopprep, mina kettlebells och min matta och körde passet jag brukade göra på gymmet. Awesome! Sedan åt jag och huliganen en väldigt god middag bestående av fiskpinnar, potatis och broccoli. Mumma!

Och för det andra så blåser det för en gångs skull vindar åt rätt håll i våra liv. Älskade har fått ett nytt jobb!!! Och har vi ännu mer tur blir han stationerad på hemmaplan och det är så jävla underbart så jag vet inte vad. Inte bara kommer våran ekonomi förändras en aning utan vi kommer förhoppningsvis få mer tid tillsammans. Det är nästan så att jag inte vågar tro på att det är sant efter alla jävla motgångar (jobbmässiga motgångar alltså) vi gått igenom senaste året.

Så jag ska gå och sova nu och förhoppningsvis vaknar jag i morgon och inser att det verkligen INTE är en dröm!

Inga kommentarer: