tisdag, juli 17, 2012

min första semesterdag.

Ni som har följt den här bloggen ett tag (åtminstone sedan ifjol) vet ju att 2011 innehöll en hel massa "nya" saker. Saker som har gjort att vuxenkontot vuxit och saker som jag aldrig förut varit med om. Bland annat, fast jobb, utlandsresa och det bästa av allt; Mini producerades.

2012 har ju också innehållit en hel del "nya" saker. Husköpet är väl det stora där. Idag kan jag skriva ännu en sak på den listan. Idag har jag nämligen min allra första semesterdag. Någonsin. Jag har ju alltid jobbat varje sommar sedan jag var sexton. Men i år hade jag sparat ihop till tjugo dagars semester och idag tar jag alltså ut min första. Känns grymt skönt och än så länge känns det inte så konstigt att inte jobba. Men jag lovar att återkomma om några dagar.

Nu ska jag gå och göra i ordning dagens middag. Som ska förtäras på altanen i det alldeles fantastiska vädret. Älskade är hemma, Mini mår ypperligt och vädret är gudomligt. Kan inte be om något mer.

Inga kommentarer: