söndag, juli 15, 2012

my last day.

Jag kommer ihåg när jag började räkna ner arbetsdagarna i april. Eller nu ljög jag, jag kommer inte alls ihåg att det var just i april, men jag kommer i alla fall ihåg att jag började räkna ner för länge sedan. Hursomhelst, när nedräkningen började en tisdag i april (jag har gått tillbaka och läst i bloggen för att veta exakt) var det 48 arbetsdagar kvar till min långa ledighet.

Idag är dagen här. Min sista arbetsdag. Hur länge min ledighet kommer vara är osett i dagsläget, men det blir då åtminstone inget mer arbetande detta år. Känns lite konstigt faktiskt. Jag har ju jobbat typ varenda kväll (känns åtminstone så) i fyra år och nu är det slut. Men samtidigt känns det grymt skönt. Nu kan jag gå och lägga mig klockan tio på kvällen om jag vill, haha. Tror dock att jag kommer att bli lite rastlös om några dagar. Men förhoppningsvis finns det så mycket att göra att jobbet försvinner ur tankarna.

Ikväll ska jag bjuda mina underbara kollegor på fika. Jag har bakat muffins i två dagar. Totalt blev det 89 (!) muffins. Kan hända att jag missbedömde lite i räkningen. Men det positiva med det är ju att det nu finns en massa fika i frysen ifall någon skulle titta förbi hemma. Men fikat blir inte förrän klockan nio och just nu är det stiltje på sidfronten (har vi inte hört den förr?) så jag måste hitta något att fördriva tiden med. För jag är ganska sugen på mina muffins. Har faktiskt inte tjuvsmakat någon än. Det ni!

Inga kommentarer: