onsdag, januari 09, 2013

nytt försök.

Ja, den där jävla utmaningen ja.
Ni kanske undrar vad som hände med den?
Det gick väl sådär som ni kan se till vänster. Sit-upsen och passen checkades av. Men det var också allt. Dock undrar jag varför jag inte fixade de återstående 35 armhävningarna?! Men jag antar att jag blev lat.
Plankan blev för övermäktig och kilometerna blev lidande av det kalla vädret och det förbannade nageltrånget.

Men jag tänkte att jag skulle försöka ta mig an och färdigställa det som fattas och samtidigt lägga till litegrann.   För nu är det fan dags att ta tag i det här igen. Det är nytt år och jag känner att de där kilona som fortfarande  hänger över mig måste bort (har "bara" nio kvar nu). Men jag ska nog inte sätta något slutdatum för jag blir bara stressad och sover väldigt dåligt (värre än vanligt alltså) utan jag kör på och sen får jag hoppas jag inte håller på tills nästa år typ.

Nåväl, den nya utmaningen ser ut så här:
Jag lägger till 20 km på de redan 100 från tidigare, alltså 120 km ska avverkas på valfritt sätt.
Jag fortsätter med plankan (någongång måste jag väl kunna komma upp i 120 minuter).
Jag lägger till 500 armhävningar till de tidigare 500, alltså 1000 armhävningar.
Lägger till ytterligare 1000 situps (magen måste tajtas till).
300 utfall (per ben) ska jag mäkta med och sist men inte minst ska jag fortsätta försöka avstå från socker och sånt annat skit. Har blivit alldeles för mycket sådant under de helger som passerat, men nu är det slut på det (med undantag på lördag då vi har namnkalaset och mammas tårta är väldigt svår att motstå kan jag säga) och det var faktiskt någonting som gick väldigt bra under den förra utmaningen så jag hoppas det går lika bra nu (har faktiskt precis ätit upp det sista gottat som vi hade här hemma så nu finns det inget som frestar).

Det var det och jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde komma med lite peppande ord och stöttning om ni märker att det börjar stå lite stilla.
Nu ska jag däremot gå och borsta tänderna och krypa ner under täcket. Känns så jävla hemskt att gå och lägga sig redan nu, men jag måste få alla timmar jag kan få.

Godnatt!

1 kommentar:

J sa...

Jamen så härligt!! :) Tänkte oxkså köra igång igen efter uppehållet ;) Så vi får puscha varandra ;) Kanske du får byta gym så vi kan slå följe? Hahahaha :) Nä vet du trivs men.. SES imorgon iaf!! :) blir la trevligt! Kram!