söndag, juli 28, 2013

dagen efter igår.

Jaha. Söndag. Huvudvärk. Torr i munnen. Tunga ögonlock. Yes, det var party igår. Barnet skeppades vi iväg på kollo hos sin mormor och vi bjöd hit lite nice folk. Kubb och sällskapsspel (det första tog hur lång tid som helst för att alla är värdelösa och det andra vann mitt lag med hästlängder) innan vi cyklade in mot stan. Väl där dansade vi lite, drack lite, strosade lite och åt en langos (som inte var den "rätta", men den "rätta" finns inte längre så då får man ta det som finns).

Kom hem kring halv tre och jag kände mig lite vinglig faktiskt. Men mest hade jag ont i benen. Men med tanke på att det igår först blev den vanliga tre kilometersrundan på morgonen och två cykelturer fram och tillbaka från stan är det kanske inte så konstigt. Idag tar jag en vilodag med gott samvete kan man säga.

Avslutningsvis kan jag bara konstatera att det är jävligt tur att de serverar drickan i plastflaskor i Kitteltältet. Annars hade nog gårdagen sett helt annorlunda ut.

Inga kommentarer: