fredag, mars 02, 2007

Back To My Roots.

På sommaren är det gräsklipparna som får mig att bli nästintill mordisk och då kanske man kan tro att jag gillar vintern eftersom det inte går så bra att klippa gräs under vintern. Men jag ska tala om för er att bara för att det är vintern så försvinner inte momenten som ger mig mord i blicken. Plogbilar är ett oerhört irriterande påfund. Eller ja, okej, de är bra för de tar bort snön så vi slipper plumsa eller köra fast med bilen, jag vet. Men om klockan är före fan borde de förbjudas. Galen!

Sen kraschade våran hårddisk för någon dag sen. Hur kul är det? Som tur var lyckades vi rädda alla miljoner bilder jag har från min tid på Ankars och mina dokument som hör till c-uppsatsen. Känns oerhört skönt. Men det fanns mycket mer jag skulle velat ha kvar. Men det viktigaste är i alla fall kvar. Skönt.

Idag väntar Boden. Jag tänkte slå två flugor i en smäll. Träffa alla som är där just nu, min "värdfamilj" från Stockholm, lillebror (som faktiskt fyller myndig imorgon) och mamma naturligtvis. Och den andra flugan är att jag, om jag åker till Boden får köra en massa bil och jag känner att det var längesen nu, så det börjar bli lite rostigt i kunskaperna. Men då är en resa tur och retur Boden perfekt för att fräscha upp minnet lite.

Det är nollgradigt ute. Det är helt fantastiskt obegripligt. Men jag är lycklig. Gillar inte kylan. Nästan lika lite som plogbilen.

Inga kommentarer: