söndag, maj 27, 2007

My Last Day.

Igår kom dagen som jag, faktiskt om jag ska vara ärlig, inte trodde skulle komma. Men den kom. Efter två år och många skratt och irritationsmoment så var det dags att ta adjö. Eller ja, inte adjö helt men till stället som ett jobb. Nu får jag istället se det som ett jävligt bra ställe, där man bör vara om man är någon.

Försäljningen gick bra. Sålde för en bra summa och det kändes bra som sista. Min allra sista beställning blev två Tuborg. Dock till några danskar, så det var inte så kul. Hade varit roligare om det hade varit någon av mina stammisar som köpt det sista. Men man kan inte få allt.

När kvällen var över och källaren var ren och fin, bjöds det på champagne på övervåningen. De är allt bra söta mina kollegor. Synd att jag var trött och stressad, annars hade jag nog suttit kvar där än. Hahaha... Men det har absolut varit två bra år. Väldigt bra år. Jag har lärt mig många nya saker och träffat människor som kommer finnas i mitt minne länge, vissa mot min vilja....

Men samtidigt är det ju inte över. Jag flyttar ju inte. Eller ja, i och för sig så flyttar jag mig ju lite. Jag flyttar mig från bakom baren till framför. Det är där ni nu kommer hitta mig. Där kommer jag stå och vara odräglig, onykter och jävligt fabulous. Tack Kalles för dessa två år! Men vi ses snart igen!

Inga kommentarer: