onsdag, maj 16, 2007

Springcleaning.

Fick ett ryck och började med lite vårstädning. Lite pappersinsamling samlades ihop och vardagsrumsbordet röjdes. Har länge tänkt att nu när våren är på ingång (det är ju faktiskt snart juni, även om vädret är trist och tråkigt) så vore det trevligt med rena fönster (åtminstone på insidan, för utsidan är omöjligt om jag inte växer typ tre meter eller något sådant) och byta till mina fina sommargardiner som jag köpte redan i vintras. Tog tag i allt det där. Men nu när rummet är färdigt så blev jag trött och less. Ena gardinen hänger snett och jag vet inte hur jag ska åtgärda det. Det stör mig. Väldigt mycket faktiskt...

Har tre rum till som borde bli gjorda. Men hur ska jag orka det? Jag är ju faktiskt sjuk. Igen! Det är tredje gången på tre månader. En vecka per månad är tydligen vigd till förkylning i min värld. Hur kul är det då? Suck...

Fast å andra sidan så är ju faktiskt rummet det enda rum som vi verkligen använder, så vad gör det om köket, hallen och toaletten blir gjorda en annan dag? Fan. Varför skjuter jag upp allting? Jag är hopplös. Verkligen.

Jaja, nu ska jag i alla fall ta mig någonting i magen och se lite Gilmore Girls (jag växer nog aldrig upp) sen kanske - och jag säger kanske - tar jag tag i resten av lägenheten. Men vad ska veckan ha fem dagar till om jag inte kan göra saker och ting en annan dag?

Inga kommentarer: