måndag, februari 18, 2008

Monday Chores.

Mitt nya liv fortsätter vara mycket bra. Inne på tredje veckan och även om jag var väldigt trött imorse klev jag upp och gick en lång promenad. Det är så underbart skönt att vara ute på mornarna. De orden trodde jag aldrig jag skulle säga, men allt kan förändras...

Efter att jag gått fem kilometer kom jag till ett vägskäl. Ena vägen ledde mig hemåt, medan den andra vägen skulle ge mig ytterligare fem kilometer. Vilken väg tror ni att jag tog? Självklart fortsatte jag att promenera, varför skulle jag ge upp när jag kommit igång så bra? Underbart!

Sedan har jag fixat lite på jobbfronten och snyggat till uppsatsen litegrann. Ätit lunch (duktig flicka!). När jag skulle äta min lunch insåg jag att de bra gafflarna (har två olika sorters, men bara fyra stycken av de bra) var i disken och vad att göra annat än att ta itu med den? Men det slutade inte där. Jag tog dammsugaren på en liten svängom och har även satt igång lite tvätt. Duktigt. Men klockan är tre och jag är färdig med dagens sysslor. Hur ska jag få den här dagen att ta slut?

Inga kommentarer: