söndag, februari 17, 2008

The Student Becomes the Master.

Jag vet inte vad jag ska säga. Besviken över att Ferry sköt bort sig, men det känns ändå inte som en överraskning. VM i Östersund har inte varit Sveriges VM. Det jag däremot är imponerad över är den unga norrmannen, kronprinsen E H Svendsen. Vilket spurtvarv. Att straffa kungen av skidskytte kan inte ha varit lätt och sen att kungen är kronprinsens kollega, vän och förebild. Måste kännas bra i Svendsen just nu... Sen imponeras jag faktiskt över ryssen Tchudov. Hans skidåkning är helt makalös. Skulle vara roligt att se honom tävla mot eliten i längdskidor, kan inte vara mycket som skiljer där.

Så, kanske tidigt att summera VM när det återstår en tävling. Damernas stafett, 4x6 km. Men ACO har blivit tvungen att slänga in handduken (med tanke på hur det började för hennes del kanske det var lika bra) så de svenska damerna får en väldigt tuff uppgift. Jag tror att det blir Tyskland, Ryssland och Norge i toppen, men jag ska inte säga det till hundra procent, för det har varit många skrällar i detta VM. Men att Sverige ska nå toppen kan jag nog vara riktig säker på att de inte gör. Men jag ser fram emot stafetten även om Sveriges chanser är små, för en av de bra sakerna med den här sporten är att det är så spännande att se alla de andra. Jag hoppas på en mycket spännande avslutande tävling med en jämn fight på slutvarvet!

Inga kommentarer: