torsdag, februari 21, 2008

Over the Hill.

Jag var tvungen att bestiga berg när jag gick till kiosken för en stund sen (läs en timme sen). Jag har en konstig tanke att om jag går mellan husen istället för runt dem sparar jag hur mycket tid som helst, men vad jag inte tänkte på är att det mellan husen har bildats en stor snöhög och eftersom jag är så dum och vill spara tid (jag lovar att jag endast sparar någon sekund genom att ta vägen mellan istället för runt) var jag tvungen idag att bestiga det lilla, lilla berget.

Ditvägen gick bra, men efter att ha inhandlat mina två dosor (lika bra att ta två, för då kanske högen har smält tills det är dags igen) tog jag samma väg tillbaka (varför, kan man ju undra, för jag visste ju om snöhögen då) och det var svårare att ta sig upp från andra sidan och vad händer? Jo, jag halkar nerför berget och sträcker mitt knä och blir då tvungen att halta resten av vägen hem...

Nu kanske ni undrar varför jag delar med mig av den här lätt trista historien och jag kan säga er att det undrar jag med. Men när ens liv inte innehåller mer spännande saker än så här, vad att göra? Om mamma läser det här (vilket jag inte tror hon gör och det får mig att undra varför, är hon inte intresserad av mitt oootroligt spännande liv?) kan jag tänka mig hur hennes tankebanor går. Hon tänker nog något i stil med skyll dig själv, snus är dåligt! Hon är söt min mamma!

Jaja, allvarligt nu måste jag sluta svamla. Anna Skipper är ju på tv och idag ska hon hjälpa Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson att bli smalare och med tanke på bilderna på honom nuförtiden är det på tiden att någonting görs åt honom... Eller henne?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha så söt :) Det var ju inge kul för dig att halka men roligt för mig att läsa det :p Hihi.... Jaa jag har sett reklamen, vare bra? Pussss

fru stenberg. sa...

Haha. Förstod att det skulle roa dig! ;P Det var ganska bra, men jag tyckte att Babsan inte tog det så seriöst som jag ändå tycker att man ska göra när det har kommit så där långt... :) Puss.