måndag, september 27, 2010

I'd rather do something else.

Måndag. Sista måndagen i septembermånad. Det är riktigt vackert väder ute, en promenad hade inte suttit fel. Men jag känner att promenera är inte min grej. Jag hade hellre velat fara ut på en löptur, men jag får inte träna förrän jag varit "hostfri" i några dagar. Det suger verkligen, men det börjar gå framåt. Har slutat ta Cocillana på kvällarna och det funkar bra, så förhoppningsvis kan jag börja träna snart igen.

Istället för att sörja min ofrivilliga träningspaus ska jag städa. Inte för att det på något sätt väger upp saknaden av träningen, det är snarare så att det behövs. Älskade hade fest här i lördags och visst han har städat bort det mesta efter sig, men det är fortfarande lite kvar att göra och eftersom jag ändå inte gör någonting om dagarna kan jag ju lika gärna göra det. Men som sagt, det finns andra saker jag hellre skulle velat göra.

Inga kommentarer: