onsdag, november 30, 2011

the fat lady isn't singing yet.

Jaha. Det är tydligt att man inte ska ropa hej förrän man har kommit över bron. Fick äntligen tag på gubben och nu blir det ingen affär. Frugan hade tydligen sagt att det var "fel" tv-bänk. Då vet vi vem som bestämmer i det hushållet i alla fall.

Men detta betyder ju att vi är tillbaka på ruta ett i operation: blir av med tv-bänken. Men nu är jag less på att ingen verkar vilja adoptera den, så imorrn (om jag har tur) skickar jag iväg den till ett hem för övergivna möbler och förhoppningsvis hittar den nya ägare därifrån istället.

Kommer bli ett jobbigt samtal när jag kommer hem. Men jag kan inte göra så mycket. Han får inte plats längre hos oss och det är ju ingen som vill ta över honom och då finns det bara ett alternativ. Jag tror han kommer få det bra var han än hamnar och han kommer inte att bli bortglömd. Det lovar jag honom.

Inga kommentarer: