lördag, november 26, 2011

it has been a long, long day.

Det har varit en lång dag. Började med en dålig natt och fortsatte med en smärre melt down när jag skulle fixa håret (känslorna har tydligen flyttat till utsidan nuförtiden). Sedan har dagen fortsatt med roadtrip (Piteå-Skellefteå-Gumboda-Skelleftehamn-Piteå) för släktkalas för farmor som gått och blivit hela 80 år.

Mycket trevligt har det varit och speciellt trevligt var det att träffa farsgubben. Han såg ut precis som vanligt. När han tagit av sig indiankläderna förstås (han håller till i en indianby på fritiden och dansar och har sig, väldigt imponerande om ni frågar mig).

Jag och älskade hann även med att gå på hockey. Vi tänkte att när vi ändå var i schtan så kunde vi ju gå och se vårat lag live (AIK mötte Frölunda) och vilken mäktig känsla att gå på hockey i en hockeytokig stad som Skellefteå. Helt galet. Sedan att det blev vinst (dock efter straffar, men två poäng är bättre än en) gjorde inte upplevelsen mindre bra.

Nu däremot ska jag ta min godispåse (det är ju faktiskt lördag) och krypa under täcket och se lite Sons of Anarchy (jag har inget liv så jag har börjat om från början). Somnade i bilen på vägen hem så jag skulle tro att de gröna inte är öppna särskilt länge. Men det var min dag. Hur har eran varit?

Inga kommentarer: