onsdag, maj 25, 2011

early morning blues.

För en timme sen tyckte tydligen kroppen och knoppen att det var färdigt med sovandet. Ingen aning varför. Kanske berodde det på att jag kastade in vattenballonger i ett omklädningsrum fullt med arga utländska män. Eller så berodde det helt enkelt på att jag hade sovit färdigt.

Svaret på denna undran kommer jag nog aldrig få reda på. Men jag kan ju tycka att det var i det tidigaste laget att vakna innan klockan sju. Klockan ringer visserligen om tio minuter, men jag tycker det är nog tidigt, så en timme extra hade jag väl kunnat få.

Nåväl, ingenting att göra åt nu. Bara att kliva upp och äta frukost (åt inget kvällsfika, så det kan vara en orsak till att jag vaknade). Vakta tenta ska jag göra idag. Jag är lite arg på mig själv att jag läste så intensivt de här två dagarna, för nu har jag ingen bok att ta med mig till skolan. Dumt, dumt, dumt! Tror jag får lösa det genom att ta någon som jag redan läst, bara för att jag måste ha någonting att göra.

Inga kommentarer: