tisdag, januari 03, 2012

my 2011 pt 1.

Som jag har skrev många gånger under förra året, så var 2011 ett helt fantastiskt år. Det hände så många bra saker (även tråkiga saker tyvärr) och nu har jag gjort en liten sammanfattning månad för månad. Jag tar de fyra månader åt gången. Enjoy!

Januari:
Firade in det nya året med vänner i Munksund. Mycket jobb och en evinnerlig väntan på sidor. Dubblade en hel del (jobb/träning). Skidskytte på teve. Skrev det 3000e inlägget här på bloggen. Tjejfest hos Sandra, trettondagsafton. Började gå tränarutbildning Bas 1. Vi spelade Step-In-cupen, där vi kom sexa (tror det var typ nästsist eller något sådant) och jag spelade två matcher. Älskade fick ett nytt jobb, som innebar en hel massa Malmöbesök. Väldigt dåligt bilförarväder. Syster Clara fyllde 20. Blev en hel del webb-tevetittande på jobbet. Även många filmer plöjdes igenom (hemma, inte på jobbet). Harper's Island började jag se. Många fika-/lunchstunder med tjejerna. Arg på snön var jag en hel del. Handbolls-VM för herrar. Startade en sportblogg (som jag nu har lagt ner). Många sena nätter och tidiga morgnar. Blodsockerdipparna var alldeles för många. Domarcupen, vilken blev min tränardebut (assisterande). Följde med svägerskan och svågern på husvisning (det hus de nu bor i). Tränade väldigt mycket. Städade och diskade massor.

Februari:
Började månaden med massor med städ och disk. Drömde att jag blev tillsammans med Jonas Källman. Läste 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Inomhuscup i Älvsbyn (mitt lag kom sist och mitt knä blev gode paj). Möblerade om i sovrummet. Lilla Allis kom in i familjen (svägerskan och svågers hund). Många lördagar hos Valle. Arg på grannarna. Det var väldigt, väldigt, väldigt kallt utomhus. Firade Valle när han fyllde 30. Hade Sushi på besök. Var bara någon decimeter ifrån att krocka med en älg på väg hem från Kallax. Älskade hade utbildning i Tyskland i tre veckor. Inte lika mycket träning. Längd-VM i Holmenkollen. Hundvakt åt tre söta hundar i Bersika. Inventering på ICA Kvantum med laget. Boden. Förkyld. Många filmer plöjdes igenom. Inte så mycket jobb.

Mars:
Hundvakt åt Allis. Varannan-dags-förkylning. Skidskytte-VM i Khanty Mansiysk, Ryssland. Sov i Bersika några nätter. Var på dop för Vilja i Hortlax. Såg sista Greek-avsnittet ever. Premiär i stugan med mamma, blev en hel del skottande. Första uteträningen för säsongen. Bytte soffa (som vi sen gjorde oss av med och tog tillbaka de gamla). Massor med städ- och diskdagar. Hade både problem med högljudda grannar och två väldigt snarkande sängkamrater (älskade och Tara). Började se Pretty Little Liars. Farfar gick bort den 16e. Seriemaraton, Harper's Island med Jecka. Var på svärmors jobb och skrev om Krumelurloppet (som hamnade i PT). Hängig och trött, men aldrig riktigt förkyld. Inte så mycket träning. Halsont. Mästarnas Mästare började om. Syster Saga fyllde 14. Köpte ny mobil.


April:
Började månaden hos kusinen i Luleå. Det tråkigaste inträffade denna månad, mitt älskade gullegryn fick somna in den 4e. Väldigt konstigt väder. Började se Life Unexpected. Begravning för farfar. Jobbig bilfärd hem från Skellefteå (begravningen) på grund av väldigt tät dimma. Var på IKEA med svägerskan och svärmor, väldigt bakis var jag. Älskade var mycket i Malmö. Var i stugan med mamma. Sökte en ledarutbildning på distans (som jag sedan struntade i). Fick en låsning i ryggen. Internet Bay-cup i Luleå, jag spelade inte på grund av ryggen. Lilla Troja blev påkörd i Jutis. Traditionsenligt påskfirande i Jutis. Började mobilblogga en hel del. Skärtorsdagen blev jag febrig och helt utslagen. Körde skoter och pimplade, två saker som jag inte gjort på många, många, många år. Började läsa Harry P på svenska. Vi fick en diskmaskin. Började sova med öronproppar. Firade valborg i Skuthamn.

Inga kommentarer: