tisdag, januari 10, 2012

sometimes things don't go as planned.

Känns som att bloggen på senare tid bara handlat om hur trött jag är och om jobbet. Inte så rolig läsning. Så jag tänkte att jag skulle dagen till ära (inte för att det är någon speciell dag så, förutom att syster fyller år, men ändå) hoppa över det (för det känns som att ni har räknat ut att jag är rätt trött) och berätta om någonting helt annat.

Inatt har nämligen min mamma flyttat till en ny lägenhet. En stor och väldigt fin sådan. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur planlösningen såg ut riktigt, men jag kommer däremot ihåg att hon hade en tidningstjuv till granne. Jag satt vid köksbordet och då hörde jag ett konstigt ljud och tittade mot ytterdörren och där ser jag en arm sticka fram under den (hur nu det kan gå till) och i handen sitter en plastskrapa som far fram över golvet.

Ser mycket lustigt ut. När armen inte når det den letar kommer plötsligt kvinnan (en persisk kvinna, inte för att jag vet om det kan vara viktigt för historien) inkrypande under dörren (?) och fortsätter leta efter tidningen på golvet med plastskrapan. Jag sitter tyst och övervakar tjuvförsöket. Tillslut upptäcker hon mig och plastskrapan slänger hon iväg på en gång (som om jag inte redan har sett vad hon gör) och börjar försöka förklara sig.

Tydligen brukade hon göra så med den förra hyresgästens tidning, för han kom ändå inte hem förrän senare på dagen. Hon var inte riktigt med på att det hade flyttat in någon ny. Jag vet inte riktigt om jag sa så mycket, men jag tror inte hon kommer göra om det i alla fall.

Någonting annat? Jo, just det, mamma hade även en levande igelkott som husdjur (ingen aning varför) som låg och sov vid hennes fötter där hon satt och sov i en fåtölj.

Det har då i alla fall jag gjort inatt. Hur har ni själva haft det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men har du drömt detta?? vilken dröm..// mamma

fru stenberg. sa...

Haha, yes, jag drömde detta. Helt galet! Men lghen var grymt fin ;)