onsdag, april 09, 2008

I'm So Exhausted.

Jag är verkligen helt slut. Sömnen blev reducerad med ett par timmar (endast mitt eget fel, jag vet) så denna onsdag kommer nog bli en tidig onsdag.

Hursomhelst började dagen tidigt (08:20 för att vara exakt) med att möta upp Jonna för att senare hämta schäferpojken. Promenaden gick bra och efter en dryg timme mötte vi upp Jea och benen fortsatte vandra. Efter att vi promenerat ännu ett bra tag (med många stopp för att kasta pinnar åt Börge) bestämde vi oss att Munksund skulle bli ett trevligt mål på våran promenad. Så Börge fick åka hem (kände att det skulle bli mycket med hunden med oss hela vägen) och benen fortsatte ännu längre (jag kan ju säga att de var måttligt stumma redan). Köpte frukost på Coop Konsum i Munksund och stannade hos Sara. Där blev vi sittande i många timmar (har glömt bort hur många, men nog var det säkert minst tre som förflöt).

Även om tröttheten var ett faktum när jag kom innanför dörren kunde jag inte bara lägga mig ner och slappa, för sanden i hallen hade börjat invasionen av mitt hem, så dammsugaren (som jag har fått låna) fick arbeta lite. Sen åt jag middag och nu ligger jag här i sängen och fortsätter mitt seriemaraton (blir tydligen aldrig less). Jag är verkligen helt slut. Ögonen kämpar för att hålla sig öppna och benen känns tunga, dock tror jag benen kommer kännas ännu tyngre imorrn, men eftersom dagens planer blev väldigt ändrade måste jag plugga många timmar imorrn (ska jag ge hemtentan en chans till) och när man pluggar använder man inte benen så mycket (i alla fall inte jag) så de får väl vara tunga då.

Ska lägga mig skönt nu och fortsätta mitt maraton, för någonting annat har jag nog inte ork till. Men förhoppningsvis är jag tillräckligt trött när det är sängdags så att jag får sova en hel natt, hur skönt hade inte det varit?

1 kommentar:

J sa...

Hehe, vi var så duktiga idag Anna! -klapp på axeln- :P

Jag har också hunnit röja lite här hemma med Peter. Kom dock då det var påbörjat men jag har ju vikt tvätt och så iaf :)

Plugga lugnt imorgon, det gör då jag nu ;) Pusss, ses!