söndag, november 29, 2009

light the first candle.

Jaha, då var det första advent då. Men någon julstämning har icke infunnit sig, men det beror på snöbristen. Jag tycker egentligen inte om snö, men när det ska gås på skyltsöndag och julpynta får det gärna ligga ett vitt täcke utanför fönstret.

Man får göra så gott det går. Jag och älskade har varit med svärföräldrarna på skyltsöndag. Vi fikade och gick genom stan. Eller de gick jag kryckade mig fram. Fick låna ett par kryckor av svärföräldrarna och det var skönt. Eller ja, det beror på hur man ser det. Det var skönt för tån som slapp vara inklämd i en foppatoffel och därmed frysa, det var dock mindre skönt för mina stackars händer. Puh, det var en jobbig stadstur. Jag är glad att jag inte behöver använda kryckorna inomhus för då hade jag fan dött.

Nu ska jag börja julpynta. Jag ska göra det jag kan göra, det vill säga inga gardinupphängningar, det är det jag har karln till, för jag vet inte om jag vågar stå på en stol och gorma med en fot som inte kan stås ordentligt på, jag vill inte ligga på akuten och vänta igen. Så jag ska lägga fram dukar och ljuslyktor och annat fint. Roligt ska det bli. Kanske borde ladda ner lite julmusik för att få lite stämning i alla fall?

Inga kommentarer: