måndag, november 02, 2009

what should I do?

Så underbart det är att ha älskade hemma en måndag. Vi har ätit lunch på stan och jag har shoppat lite. Nya benskydd (det var på tiden), en helt vanlig vit tröja med trekvartsarm (min gamla, var helt enkelt det, gammal!) och en långärmad tunika som jag har sett på tv. Mysigt.

Sen har jag läst ut en bok till. Jag är verkligen inne i ett flow nu och som tur är har jag två böcker här hemma som jag kan fortsätta med. Dock funderar jag en massa just nu. Ska jag följa med älskade upp till Jutis några dagar eller ska jag stanna hemma? Det är väldigt svårt. Att ta sig dit är ju inga problem, det är tillbakavägen som ställer till det lite.

Svärfar är uppe och jagar, men om jakten inte går bra åker han hem redan imorrn (vilket skulle kännas lite onödigt för mig), men om jakten går bra åker han hem på torsdag. Det är svårt. Att ta två bilar upp känns också väldigt onödigt. Åh! Jag vet inte hur jag ska göra. Att åka buss hem känns inte så lockande, men samtidigt känner jag för några dagar i fjällen med avkoppling och frisk vinterluft (även om jag inte är någon jättestor vinterfantast). Åh, jag tycker inte om beslutsångest...

Inga kommentarer: