torsdag, november 26, 2009

my little toe.

Nu ni mina kära vänner och läsare ska jag berätta vad jag har gjort ikväll. Meningen var att jag skulle fara till jobbet och träna, men min torsdagskväll blev lite förändrad. Lilltån fick sig en redig smäll av dörrkarmen precis då jag skulle till jobbet och i vanliga fall när tån smäller mot något går det över ganska snabbt, men sån tur hade inte jag.

Efter att ha försökt köra bil till jobbet var jag tvungen att stanna på akuten istället. Där väntade jag snällt en timme på farbror doktorn, som kom och kände, klämde och skämtade lite. Två minuter senare kom en sköterska och bandagerade tån. Kul. Så nu har jag order om vila och högläge. Känns väl sådär vill jag säga. Men när inga skor går att få på och foten knappt går att gå på finns det inte så många alternativ. Så istället för att sitta på jobbet och läsa ÖP och svettas i gymmet ska jag lägga mig i soffan med något bra på teven eller datorn.

På ett sätt känns det dock ganska bra. Inte smärtan såklart, men det där med inget jobb och ingen träning, för kroppen är lite trött och så även hjärnan så kanske kommer jag i säng i tid ikväll och det skulle verkligen behövas. Men först blir det soffan och foten i högläge. Fan, jävla lilltå!

Inga kommentarer: