lördag, november 28, 2009

permanent job.

Gårdagen var helt sjukt rolig. Maten var underbar och jag var så stolt eftersom det var jag som gjort allting. Jag kan säga att köttet vi åt (fläskfilé) tog två dygn att göra. Det ni. Sällskapet var det inget fel på heller och att tiden går fort när man har roligt blev vi väldigt varse om. Helt plötsligt var klockan kvart över två. Helt galet. Men det blev en massa skratt, dåliga förlorare (vi tjejer utklassade pojkarna i Pictionary) och en hel del spill. Haha... Helt galet. Ska lägga upp lite bilder senare idag...

En annan rolig sak som hände igår var att min chef ringde och frågade om jag vill bli en i det "fasta gänget" på jobbet och jag tvekade inte många hundradelar på den frågan. Så från och med tisdag har jag fyrtiosex procents anställning. Åtminstone i december, sen kommer det mer i januari-februari. Det känns helt underbart. Nu får jag äntligen ett schema att gå efter och kan planera mitt liv lite bättre. Fattar ni? Jag har äntligen en anställning och på ett ställe där jag verkligen trivs att vara. Fredagskvällen kunde inte har blivit bättre än vad den blev.

Nu ska jag försöka få älskade att hämta jullådan i förrådet så att jag kan börja julpynta. Det hade ju dock varit lite roligare om det var lite vinter utanför fönstret, men man tager vad man haver, så jag ska ladda ner lite julmusik och pyssla på för fullt. Sen blir det en lugn stund i soffan ikväll medan älskade är på fest. Jag kan inte följa för jag kan inte ha skor på mig. I alla fall inte på vänsterfoten.

1 kommentar:

Moa: sa...

Grattis till jobbet Anna!!! :)