fredag, mars 26, 2010

free bus.

Stadsturen med Jonna var riktigt trevlig. Först lunch för att sedan strosa runt och avverka min lista och sedan introducerade Jonna mig för gammaldags våffla. Det är alltså en våffelstrut, med tre kulor, topping, mjukglass och strössel. Låter mastigt, men det var inte så farligt som jag trodde. Det var väldigt gott, så nu har jag ätit årets första glass (ute ska tilläggas, har ju ätit hemma). Jag tog en bild på skapelsen men mobilen är i laddaren så jag lägger upp den vid ett senare tillfälle och då ska jag även lägga upp bilder på dagens inköp.

Eftersom piteborna tydligen har varit så duktig med att åka buss hit och dit bjöd Citybuss på gratis buss idag så moppen fick stå kvar här hemma medan jag åkte buss till stan (och hem såklart). Om en liten stund ska jag återigen till busshållplatsen (fjärde bussresan på två dagar, det var längesen) för jag tänkte åka buss till jobbet. För just nu snöar det litegrann (för en stund sedan vräkte det ner) och jag är inte så sugen på att köra moppe när det blir moddigt och äckligt på vägarna och sedan blir det så kallt på nätterna. Då är det bra att det finns buss. Dock går det ingen buss hem eftersom klockan är sent, men älskade får helt enkelt komma och hämta mig. Men nu måste jag gå och packa ner min mat och klä på mig, blev helt plötsligt lite stressigt. Typiskt.

Inga kommentarer: