söndag, mars 28, 2010

thank's for this season.

Skidkyttesäsongen är slut. Men vilket avslut det blev för svensk del. Säsongen avslutades med min favoritdisciplin, nämligen mixedstafett. Det såg inte alls bra ut efter de två första rundorna (tjejernas rundor), Sverige hade förbrukat typ åtta (!) extraskott på tre skjutningar. Det är inte bra alls. Men killarna styrde upp och inför sista sträckan då Bergman skjutit sitt sista stående, hade han en hungrig ryss (Tcherezov) bakom sig och den ryssen har varit grym nu i slutet.

Men Bergman lyckades hålla undan och tog brons. Jippie! Det var alltså inte bara sista världscupstävlingen, det var också VM i mixedstafett. Så nu har Sverige ett guld, ett silver och ett brons i mixedstafett. Vilket härligt avslut och vilken spännande tävlinge. Tyskland tog guld efter en slakt i spåret (de vann med nästan en och en halv minut) före Norge. Det känns lite tråkigt att säsongen är över, men samtidigt har det varit mycket skidskytte i vinter eftersom det var OS också. Så en liten paus kan vara skönt. Men jag kommer vara taggad i december igen när det drar igång. Men jag tänker inte så mycket på det just nu, för jag vill ha sommar först.

1 kommentar:

jecka sa...

Har inte fått schema för den 13e än :D Men jag kollar det direkt jag får det, hoppas jag är ledig så vi kan se :) Har du en sån här kabel så man kan se på TVn från datan? :) hahhaha, ja lär ju säkert se det igen också, att man kan tycka en serie är så bra :) Ojojoj ! Men vi höres ! Antar att de it blev nån match idag ;) Kramar