onsdag, augusti 27, 2008

My Mountain.

Tog itu med diskberget när jag kom hem från jobbet. Förberedde mig på ett tungt och långt arbetspass. Men döm av min förvåning när Vänner-avsnittet slutade i precis samma sekund som jag slutade diska. Ja, jag har på Vänner när jag diskar, någon som är förvånad? Dryga tjugo minuter tog alltså det diskberg jag jobbat till mig under en och en halv vecka. Det var konstigt.

Har även målat och skruvat i mina nya knoppar i byrån som mamma lämnade i lördags. Ska bara bli av med min gamla tv-bänk, som just nu står och tar upp alldeles för mycket plats, så jag får byrån på sitt rätta ställe. Sedan ska jag kolla vilken dag jag får åka på IKEA, hade jag fått välja hade det blivit redan imorgon, men jag tror det blir lite svårt. Men bara det blir snart så blir jag glad.

Nu har jag ont i ryggen, för min diskbänk är lite för låg och sen satt jag konstigt när jag skruvade. Ska nog lägga mig en stund på golvet (kan vara väldigt skönt för ryggen) eller i soffan ett tag. Sedan kanske jag får äta middag med min underbara karl för en gångs skull. Men jag ska då absolut inte hoppas på för mycket, för med den mannen vet man aldrig vad som händer.

Hur som helst så har jag inte så mycket av intresse att förtälja. Ja, förutom att jag lämnat in min mobiltelefon idag. Batteriet dör efter typ två dar, hur kul är det? Så nu får jag hålla till godo med den underbara (och oerhört lilla) z600 tills de löser problemet med den andra. Önskar det vore maj så jag får mig en ny. Men den som väntar på någonting gott....

2 kommentarer:

J sa...

haha... jag var med då diskningen började. Skönt att det gick bra iaf! Nää nu ska jag göra nått mer vettigt :P PUSS!!

J sa...

mhmm.. här var det omgjort.. Najs! :)