torsdag, augusti 21, 2008

My Powernap.

Jag tog en huvudvärkstablett och la mig i soffan. So far so good. (Nu blev det ett kort avbrott i skrivandet för att Wissman sprang sitt lopp.) Damernas spjutfinal inleddes och det blev en hel del långa kast. Jörgen Persson spelade åttondelsfinal i bordtennis och inslag från den matchen kom då och då. Men vad händer då?

Jo, fröken Lundberg somnar. Ögonen gav helt plötsligt upp och huvudvärkstabletten måste ha tagit hårdare än väntat. Helt galet. Vaknar upp i näst sista set i bordtennisen och det var spännande så till den milda grad. Bordtennis är en av de sporter som jag inte riktigt är så hård i bevakningen, men när det nu var en svensk med och det blev så spännande så satte mig upp och följde spänt utvecklingen. Jörgen tog sig vidare till kvartsfinal och kanske att vi får förlita oss på "gamlingen" för att utöka medaljligan.

Tillbaka till inledningen, Johan Wissmans 400 metersfinal slutade med en sista plats för svensken, men å andra sidan så var det 88 år sedan en svensk var i en 400 metersfinal så att han kom dit är en bragd. Sen att både Jeremy Wariner och LaShawn Merrit öppnar i ett hiskeligt tempo går inte att göra så mycket åt.

Det blev ytterligare ett litet avbrott i skrivandet (men sånt märker inte ni av) för de visade hur 4x100 metersförsöken (både dam och herr) gick och jag har bara en fråga; Vad hände därute, USA? Både herrarna och damerna växlade bort sig inför sista streckan. Det är nästan skrattretande.

2 kommentarer:

J sa...

det lilla gumman ska jag visa dig någon dag :) och inte i sthlm :D hihihi.. Görs idag?
PUSS!

Anonym sa...

hur går det för hockeyspelarn?