torsdag, juli 23, 2009

nightly hostagedrama.

Det var nyss en geting som hade barrikaderat sig i badrummet. Han hade tagit sprayflaskorna och tandborsten som gisslan. Insatsstyrkan (jag) stod länge utanför för att försöka medla eller få honom att titta bort för en stund så att jag kunde knäppa honom. Men det krävdes specialhjälp, så S.W.A.T.-styrkan (Micke) fick kallas in.

Sprayflaskorna och tandborsten mår efter omständigheterna bra, men är nog lite chockade. Getingen gick inte att få ut levande. Men ibland slutar ett gisslandrama i tragedi. Inte för mig, men för getingens släkt och vänner. Men han får nog det bra i getingshimlen, han såg inte ut att må så bra, så det kanske var det bästa för honom (eller henne, var svårt att uppfatta könet). Men nu kan jag äntligen gå och lägga mig. Puh, det är inte lätt att bli indragen i sånt där precis före läggdags.

1 kommentar:

jecka sa...

HAHAHA! Stackars lilla geting. Eller så inte, utrota hela bunten :)