lördag, april 10, 2010

balls were rollin'.

Då var man hemma från sydligare breddgrader. Jag har spenderat min dag på Bowlingkompaniet i Skellefteå. Det ni. Mamma (och de andra i hennes lag) har spelat Norrlandsmästerskapet. Om jag inte är helt ute och cyklar vann de sin grupp och spelar semifinal imorrn. Härligt! Eftersom mamma har spelat bowling hur länge som helst, har tillbringat mååååånga timmar i en bowlinghall. Men det var faktiskt rätt längesen, så det var riktigt trevligt att sitta där och se när bollarna rullade och käglorna flög. En mycket trevlig dag.

Jag hade tänkt fortsätta i trevlighetens tecken. Har varit och hyrt en film (hur längesen var inte det?) som jag inte har hittat någonstans att ladda ner och sedan har jag även en annan film som jag tänkte se. Så det blir en lördagskväll i soffan, med två filmer och goda smörgåsar till middag. Eftersom vi har match imorrn så blir det inga utsvävningar, men faktiskt ser jag fram emot en lugn och skön kväll i soffan, med bra filmer (hoppas jag, jag har ju inte sett dem än) och något gott att tugga på. Sen skiner solen också, vilken underbar lördag!

Inga kommentarer: