fredag, augusti 13, 2010

my day so far.

Har varit en rätt okej dag, trots den dåliga nattsömnen. Efter att ha fått dagens dos av Våra bästa år, ställde jag mig och diskade och den här gången diskade jag allt som fanns i diskhon, alltså jag lämnade ingenting till "senare" som jag gjort tidigare gånger, för jag har insett att det blir aldrig gjort och då växer diskberget hela tiden. Men nu är det inget smutsigt i diskhon. Bra!

Sedan hamnade jag på en filt i parken med Elin, Jonna och Enya. Mycket trevligt. Dock var lunchen (lövstek och pommes) ingen höjdare, men sällskapet vägde upp det massor. Tack flickor för att ni får mig på bra humör! Efter att ha fått lite sol på ryggen var det bara att göra lite ärenden, köra hem, byta kläder och hämta Tara för att sedan fara till Bersika.

Gullegrynet ska få vara där i helgen eftersom älskade är borta och jag har planer utanför lägenheten och det är planer där hon inte riktigt passar in. I Bersika blev jag sittande ett tag med svärmor på altanen pratandes. Mycket trevligt, till och med så trevligt att jag kom tio minuter försent till jobbet. Haha, kändes faktiskt skönt eftersom jag nästan alltid är på jobbet tidigare.

Det är min sista schemalagda arbetsdag för den här sommaren. Känns lite trist eftersom jag inte vet när jag ska jobba nästa gång, men å andra sidan vet jag ju att så fort någon blir sjuk är jag den som blir uppringd först. Jag är dock glad att jag får avsluta med UNT, hade det varit VLT hade det inte känts lika bra, haha.

Inga kommentarer: