fredag, november 26, 2010

chapter nine: my beliefs.

När jag hör ordet tro tänker jag direkt på religion och Gud, vilket direkt ställer frågan "vad tror jag på?" Om vi pratar om just religion och Gud vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Tror jag att det finns en Gud? Det är en svår fråga att svara på. Jag är inte särskilt religiös. Jag går inte i kyrkan (även om jag hade tänkt göra det nu kring jul för att det brukar vara så mysigt). Men på något sätt tror jag ändå att det finns en Gud eller kanske inte just en Gud allsmäktige, utan jag tror det finns någon eller något som vakar över oss. Det finns någon som möter oss den dagen vi mot ljuset vandrar.

Jag tror att det finns en himmel där alla de som inte finns med oss här nere på jorden, bor. De är änglar och flyger och vakar över oss. Min mormor och morfar till exempel. Jag tror att det finns en plats i himlen där de nu sitter och myser med varandra efter 13 år som åtskilda. Jag tror att mormor bakar sju sorters kakor till alla andra änglar som finns där uppe och när det blir kallt stickar hon sockar och tröjor till dem, så att de inte fryser.

Jag tror på att saker och ting händer av en anledning. Men vi vet inte vad anledningen är förrän det har hänt. Det är ganska fascinerande faktiskt.

Jag tror också att det finns dubbelgångare. Att det finns någon som ser precis ut som jag någonstans i världen. Jag vet dock inte om jag skulle vilja träffa den människan för det skulle vara så läskigt, haha.

Sedan finns det en massa andra saker jag tror. Till exempel, jag tror att jag kommer bli en väldigt snäll mamma (när den dagen kommer), jag tror att Micke och jag kommer bli gamla tillsammans, jag tror att den här julen kommer bli mysig (som alltid), jag tror att ni läser det här och tycker att jag är lite knäpp och jag tror att jag inte kommer på något mer att skriva om detta ämne, därför får det här vara nog.

Detta är en riktigt fin låt när vi ändå är inne på ämnet "tro".

Imorgon: Det här hade jag på mig idag!

Inga kommentarer: