måndag, november 01, 2010

something old and something new.

Måndag. Inte bara ny vecka, utan även en ny månad. Den nästsista detta år. Tiden går verkligen fort just nu. Huvva. Vaknade strax före nio av att ryggen smärtade massor, älskade har sovit på soffan, så jag skulle gissa att det kan bero på det. Jag låg och drog mig en stund tills jag insåg att jag det är ju lika bra att kliva upp och börja tvätta, för ju fortare jag börjar desto fortare blir jag ju klar. Smart.

Jag tänkte när det nu är månadsskifte och allt, att jag skulle introducera en ny grej i bloggen. Inget spännande eller så, men det känns som att det behövs någonting nytt. Det är nämligen så att nio och en halv gång av tio vaknar jag med en låt i huvudet. Ibland kan det vara en låt som spelades mycket dagen före (händer oftast efter en krogrunda) eller så är det bara en låt som finns där när jag vaknar. Det är oftast även bara en rad som sjungs i huvudet och det är lite jobbigt. Men nu tänkte jag att hädanefter ska jag publicera vilken låt det är, så att ni också får ta del av allting. Är jag inte snäll så säg?!

Morgonens låt är: P!nk - Raise Your Glass (en grymt bra låt)

Inga kommentarer: