tisdag, november 30, 2010

chapter thirteen: my week.

Det här kapitlet har titeln "Den här veckan" och istället för att stolpa upp vad som kommer att hända just den här veckan (för det kommer ni ju ändå få veta när det väl händer och hur kul är det att läsa saker och ting flera gånger?) så sammanfattar jag veckan som var (fast ni har ju egentligen redan läst det också, men kanske har ni glömt någonting?).

Måndag: Älskade mamma fyllde 50 och jag tillbringade större delen av måndagen i Boden ätandes en massa god mat och fika. Fick även en chokladkalender (som jag äntligen får börja öppna imorrn).

Tisdag: Vaknade alldeles för tidigt, vilket börjar bli en vana. Tvättade en massa. Skrubbade grötkastrullen som stått alldeles för länge, men Svinto var en räddare i nöden. Åt blodpudding till middag, glass till efterrätt och trängdes med Tara i soffan (hon tycker om att ligga på en när vi myser i soffan).

Onsdag: Skrubbade badkaret. Hade en usel träning, men åt limpsmörgås och drack varm choklad till kvällsfika. Mums!

Torsdag: Vaknade 06:15 (!). Alldeles för tidigt, men det var bara att acceptera och låg och läste i någon timme. Sedan var det dags för massage och varma stenar mellan tårna. Underbart! Tog en två timmar lång powernap för att slippa bli arg och irriterad på småsaker (jag blir det om jag inte får tillräckligt med sömn). Avslutade dagen med att julpynta.

Fredag: Gjorde lite ärende på stan. Diskade och dammsugade. Sedan styrde vi bilen mot Boden. Där det blev dukning och förberedelser inför lördagen. Pizza till middag och sedan Idolmys med mamma och Micke.

Lördag: Vaknade upp i en lägenhet som jag inte varit i förr och blev väldigt förvirrad, men det la sig ganska fort när jag insåg var jag var. Det blev återigen ärenden på stan, men denna gång i Boden. Skar grönsaker till salladerna som skulle serveras på kvällen. Sedan lockade jag håret, vilket tog länge. Gjorde mig fin och sedan firade vi mamma inpå småtimmarna.

Söndag: Vaknade och var lite småtrött, men första advent betyder skyltsöndag och jag har inte varit på skyltsöndag i Boden på flera år, så det var trevligt. Dock var det inte så mycket att se och det var kallt. Men vi satte oss och fikade och sedan for vi hem till Piteå. Hämtade hem gullegrynet som hade varit i Hortlax och även barbordet fick följa med hem. Det skruvades upp på väggen, dock inte tillräckligt bra, men det kommer.

Ja, det där var då veckan som var. Vissa saker visste ni redan om, andra inte. Jag ber om ursäkt för att det blev en massa tråkigt dravel, men jag tyckte att det här var svårt att göra någonting bra utav. Men nu är det gjort och jag siktar in mig på morgondagen och gör något bra av det istället.

Imorgon: Vad hade jag på mig idag?

Inga kommentarer: