lördag, november 20, 2010

chapter three: my parents.

Mina föräldrar heter Charlotte och Lars-Göran. Men dessa namn används inte så ofta, det blir och har alltid varit Lotta och Lasse. De träffades någongång på sjuttiotalet, är väldigt osäker exakt när. Tillsammans fick de tre barn, Chrille, jag och Benjamin. 1994 skilde de sig och pappa flyttade in till stan. Vi var där varannan helg.

Min mamma jobbade som dagmamma när jag var liten. Så det var alltid en massa barn hemma hos oss, men jag tyckte bara det var roligt. Det blev en hel massa frisör, Småstjärnorna, maskerad och andra trevliga lekar tillsammans med dagbarnen. När vi sedan flyttade in till stan 1997 (eller var det 1998?) började mamma jobba inom äldrevården och utbildade sig till undersköterska. Idag jobbar hon kvar där och jag tror hon trivs ganska bra. På fritiden spelar hon bowling och tar hand om sina två söta katter.

Min pappa har alltid jobbat inom militären. Han tränade även karate förut. Några år efter att mamma och pappa skilde sig träffade pappa Carina. Hon hade en dotter, Clara (född 1991) från ett tidigare förhållande. Ytterligare några år senare (1997) föddes lillasyster Saga. Hon såg exakt ut som mig när hon var liten, men det börjar växa bort nu, haha...

Pappa och Carina skilde sig för några år sedan och Carina, Clara och Saga flyttade ner till Linköping och pappa sålde huset och flyttade ner till Södertälje, där han nu bor. Han jobbar numer som utbildare inom militären. Jag är lite osäker på vad han egentligen gör, men jag tror det är något sådant. Han har gjort FN-tjänst två gånger, första gången i Kosovo och andra gången i Liberia.

Mina föräldrar är de bästa föräldrarna i världen, vilket kanske låter som en klyscha, men så är det. De har ju format mig till den jag är idag och det är jag oerhört tacksam för och utan dem skulle det bli ett stort svart hål, så jag hoppas de lever i hundra år, typ.

Jag älskar er! ♥
Imorgon: Det här åt jag idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack min lilla älskling! vad fint reportage...//mamma

Anonym sa...

Tack för dessa vackra ord från en älskad dotter
tusen kramar får du av mig
Pappa